Æggewraps

Æggewraps uden mel og mælk

Æggewraps er et super godt alternativ til Tortillas eller Rispapir. Æggewraps smager dejligt og er velegnet, hvis man gerne vil spare på kulhydraterne. De indeholder blot 0,8 gr. kulhydrat pr. stk. til sammenligning med fuldkorns Tortilla wraps, der indeholder 34 gr. kulhydrat for samme mængde. Også Rispapir har et højt indhold af kulhydrat med hele 80 gr. pr. 100 gr.

Æggewraps har 9 gr. protein pr. stk og mætter derfor også godt.

Det er hurtigt at lave æggewraps. Du kan sagtens lave en god portion og opbevare dem i køleskabet. Så skal du blot smøre dem med flødeost, Pesto, Chilimayo eller avocadomos og lægge dit yndlingsfyld på. Klar til at spise eller tage med på job til morgenmad eller frokost. Kan serveres med lidt gnavegrønt som agurk, blomkålsbuketter eller peberfrugt med lidt Aioli eller andet at dyppe i, hvis du har brug for mere end blot en æggewrap, for at blive mæt.

Se også æggewraps med røget laks HER eller æggewraps med tun HER.

Ingredienser 4 stk.

  • 6 stk. Æg
  • Salt og friskkværnet peber
  • Lidt smør til stegning

Vælg økologiske råvarer

Sådan gør du

Slå æggene ud i en skål og kom lidt salt og friskkværnet peber i. Pisk æggene sammen med en gaffel.

Smelt lidt smør på en pande Ø18 cm og hæld 1 dl. æggemasse på. Steg æggewrap’en ved medium varme og vend den, når massen er næsten stivnet. Tag den af og læg den over på en tallerken, mens du steger resten.

Kan opbevares i køleskabet 3-4 dage.

Fyldet kan kombineres på rigtig mange måder, så du får præcis det, du kan lide.

Velbekomme!

En æggewrap på 76 gr.  indeholder 113 kcal – 9 gr. protein, 0,8 gr. kulhydrat, 8,3 gr. fedt.

 

Indlæg oprettet 72

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede indlæg

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen