Hvad står i vejen for dit vægttab?

Der kan være mange ting, der står i vejen for et vægttab. Men oftest er det vores vaner, der står i vejen for at det kan lykkes. Vaner, er gode og trygge, men kan være svære at ændre. Men for at få et varigt vægttab, der holder, er man nødt til at gøre noget andet end man plejer at gøre. Nødt til at skifte usunde vaner ud med sunde vaner.

Vil du gerne have et varigt vægttab, skal du ikke på endnu en kur, hvor du tager det hele på igen, når kuren er ovre. Du skal være villig til at ændre dine vaner. Er du det, lover jeg at du taber dig.

Jamen, skal jeg så til at spise en lille grøn salat og gå sulten i seng?  Nej, det er vigtigt, at du spiser dig mæt, ved hvert hovedmåltid.

Skal jeg så sidde og spise noget, jeg ikke kan lide? Nej, det er vigtigt, at du får dejligt nærende mad, som du glæder dig til at spise og kan nyde i fulde drag.

Må jeg så aldrig få en kage eller drikke et glas vin? Jo, det kan du gøre engang imellem. Men er du vant til at få kage eller vin hver dag, er det nok en vane, du skal ændre, hvis du vil tabe dig.

 

Vaner, er trygge og gode. Dem kender vi og de kræver ikke meget af os. Vi skal ikke omstille os, eller til at begynde at tænke over, hvad vi skal spise, hvis vi ikke skal spise det samme, som vi plejer. Det kan godt være lidt skræmmende at skulle ændre sine vaner.

Men vaner er oftest noget, du selv har indført, eller taget med dig fra din barndom. Det kan være, hvad du spiser. Det kan være, hvor meget du spiser. Det kan være, at du har vænnet dig til at gå og småspise hele tiden, eller at snacke om aftenen.

Vaner, kan vi ændre. Det kræver kun, at vi VIL ændre dem. Når vi ændrer gamle usunde vaner til nye sunde vaner, bliver de nye sunde vaner efter en tid til gamle vaner. Så er det dem, vi holder fast i og har svært ved at ændre igen.

 

 

Gennem mit eget vægttab, er jeg gået fra en tøjstørrelse XL til nu at bruge str. S. Det føles rigtig godt. Det føles også godt at kunne lide sit eget spejlbillede igen.

I dag har jeg et langt bedre forhold til min krop. Den ser ikke kun pænere ud, men er også både sund og stærk.

 

 

Da jeg selv startede min kostomlægning, der har givet mig et vægttab på 20-25 kg, havde jeg også nogle vaner, som kunne synes umulige at ændre. Jeg var vant til en rugbrød med ost til morgenmad. Det var nemt og hurtigt. Jeg blev ikke sådan rigtig mæt og var hurtigt sulten igen. Derfor var jeg nødt til at putte noget i munden igen midt på formiddagen og det var sjældent noget, der var sundt. Jeg spiste måske et par halve rugbrød til frokost og igen blev jeg sulten midt på eftermiddagen. Så kunne det være nemt med en kage. Jeg kom sent hjem fra job og aftensmaden skulle også bare være hurtig. Efter aftensmaden kunne jeg så begynde at tænke over, hvad jeg havde, jeg kunne putte i munden. Ikke sært, at jeg var overvægtig.

Jeg kan fortælle, at min historie er manges historie. Mange af mine klienter fortæller nøjagtig samme historie.

En kostomlægning, der virker. 

I stedet for endnu en kur, skal der en kostomlægning til med nye sunde vaner, der gør dig sund, glad og slank. En kost, hvor du vil kunne spise dig mæt ved hvert eneste hovedmåltid i helt almindeligt mad, der er nemt at lave og af helt almindelige madvarer, du kan købe i ethvert supermarked. Kostsammensætningen sørger for, at din krop får de rette næringsstoffer gennem kød, fisk, fjerkræ, æg, grøntsager og sunde fedtstoffer. Det gør dig ikke bare slankere, men du får en krop i balance.

Du vil opleve at få mere energi og overskud, få en større glæde og tabe de ekstra kilo, du gerne vil af med. For at opnå et vægttab, skal man dog altid være i kalorieunderskud. Spiser vi flere kalorier, end vi forbrænder, så tager på. Sådan er det!

Der kan dog også være andre årsager, der kan stå i vejen for dit vægttab. Det kan være, at du spiser på følelser, overspiser, er sukkerafhængig eller har hormonelle ubalancer. Det arbejder vi selvfølgelig også med i løbet af vægttabsforløbet.

Er du klar til at smide de overflødige kilo, vil jeg gerne hjælpe dig.

Jeg er med dig gennem hele forløbet og da jeg har gået den selv, ved jeg hvad der skal til.

Du kan se HER, hvilket vægttabsforløb, der vil kunne passe dig. Du kan også booke en 30 minutters gratis samtale, hvor du kan høre mere om vægttabsforløbene inden du beslutter dig. Ring på tlf. 21 54 64 72 eller send en mail til a.baastrup@outlook.dk

Indlæg oprettet 72

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede indlæg

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen